Produkt dnia
Kwas hialuronowy 3% - 30 ml
Kwas hialuronowy 3% - 30 ml
26,00 zł
szt.
Olej kokosowy rafinowany 500 ml
Olej kokosowy rafinowany 500 ml
9,50 zł
Hydrolat z lawendy 100 ml
Hydrolat z lawendy 100 ml
16,00 zł
szt.
Wosk sojowy do świec i masażu 1 kg
Wosk sojowy do świec i masażu 1 kg
39,00 zł
szt.
Olej z pestek dyni nierafinowany 50 ml
Olej z pestek dyni nierafinowany 50 ml
14,50 zł
Gliceryna farmaceutyczna 99.5%
Gliceryna farmaceutyczna 99.5%
6,30 zł
Promocje
Olej rycynowy 50 ml
Olej rycynowy 50 ml
6,60 zł 5,30 zł
Olej rycynowy 100 ml
Olej rycynowy 100 ml
10,00 zł 8,80 zł
Olej z dziurawca (macerat)
Olej z dziurawca (macerat)
8,80 zł 6,30 zł
szt.
Greenwashing. Sprawdź, czy ulegasz eko kłamstwom 0
Greenwashing. Sprawdź, czy ulegasz eko kłamstwom

Od pewnego czasu można zauważyć rosnącą modę na ekologiczny sposób życia. Stajemy się bardziej świadomymi konsumentami. Coraz częściej sięgamy po kosmetyki naturalne pozbawione niepotrzebnej “chemii”. Producenci szybko zauważyli rosnącą sprzedaż tych produktów. W połączeniu z brakiem jednoznacznej regulacji prawnej co do ich definicji, prowadzi to do nadużyć, czyli greenwashingu.

"Zielone Kłamstwo"

Greenwashing w dosłownym tłumaczeniu oznacza “zielone kłamstwo”, “eko kłamstwo”. Polega na wywoływaniu u klientów poszukujących towarów wytworzonych zgodnie z zasadami ekologii i ochrony środowiska wrażenia, że produkt lub firma go wytwarzająca działają w zgodzie z naturą. Termin po raz pierwszy został użyty w 1986 w artykule opisującym hotele, które z rzekomej troski o środowisko, zachęcały swoich gości do rzadszego wymieniania ręczników.

Przykłady greenwashingu

Na opakowaniach kosmetyków często umieszczane są informacje sugerujące, że mamy do czynienia z produktem naturalnym. Pojawiają się deklaracje takie jak np.: "Naturalny 100%", "Bio", "Eco", lub z pieczęcią stylizowaną do oznaczeń certyfikatów. Można również znaleźć zdjęcia roślin typu lawenda, pokrzywa, rumianek, mimo że w składzie znajdziemy znikomą ich ilość. Kolejnym nadużyciem jest sugerowanie, że kosmetyk posiada certyfikat np. Ecocertu poprzez promowanie jednego składnika, które je posiada.

Nie daj się oszukać

Najważniejszym pytaniem jest jak uchronić się przed greenwashingiem? Najważniejsze to zabierać ze sobą na zakupy zdrowy rozsądek i nie wybierać produktów “po opakowaniu”. Nie zawsze co jest zielone zewnątrz ma w składzie samą naturę. Warto czytać INCI (Międzynarodowe Nazewnictwo Składników Kosmetycznych), która jest podstawą do ocenienia czy kosmetyk można nazwać eko. Postaram się niedługo przygotować krótki słowniczek do odczytywania INCI.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl